موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

زندگینامه مختصر شهید بابایی قسمت اول :
پرورش یافته مکتب شهادت ...
شهید عباس بابایی بزرگ مردی که در مکتب شهادت پرورش یافت مجاهدی که زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانی اش موج ها در بر داشت . مرد وارسته ای که سراسر وجودش عشق و از خود گذشتگی و کرامت بود ، رزمنده ای که دلاور میدان جنگ بود و مبارزی سترگ با نفس اماره خویش . از آن زمان که خود را شناخت کوشید تا جز در جهت خوشنودی حق تعالی گام بر ندارد . به راستی او گمنام ، اما آشنای همه بود . از آن روستایی ساده دل تا آن خلبان دلیر و بی باک . شهید بابایی در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود . دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348 ، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت ، و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد .
شهید بابایی در سال 1349 ، برای گذرندان دوره خلبانی به آمریکا رفت . طبق مقررات دانشکده باید به مدت 2 ماه با یکی از دانشجویان آمریکایی هم اتاق می شد .
آمریکایی ها در ظاهر ، هدف از این برنامه را پیشرفت دانشجویان در روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می کردمد ، اما واقعیت چیز دیگری بود . چون عباس در همان شرایط تمام واجبات دینی خود را انجام می داد ، از بی بند و باری موجود در جامعه آمریکا بیزار بود . هم اتاقی او در گزارشی که از ویژگی های و روحیات عباس نوشته ، یادآور می شود که بابایی فردی منزوی و در برخوردهانسبت به آداب و هنجارهای اجتماعی بی تفاوت است ، از رفتار او برمی آید که نسبت به فرهنگ غرب دارای موضع منفی است و شدیداً به فرهنگ سنتی ایرانی پای بند است . همچنین اشاره کرده که او به گوشه ای می رود و با خودش حرف می زند که منظور او نماز و دعا خواندن عباس بوده است .......
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:11توسط فریبا | |

 

سرباز ی عاشق و متقی و فداکار...
اندیشیدن درباره ارزش های ذاتی ودرونی ومحیط پیرامونی ، مهمترین ویژگی لازم برای رشد و اعتلای انسان در تمام دوران زندگی ، بلکه یکی از وجوه ممیزه او نسبت به سایر مخلوقات است. این خصوصیت ، هر قدر زودتر و در دوره های پیشین مقطع شکل گیری شاکله شخصیتی هر فردی ، در وجود وی نهادینه شود ، به یقین توفیق بیشتری در فهم و درکی صحیح از حیات نصیب او خواهد کرد. شهید سر لشکر خلبان ، عباس با با یی ، از این منظر ، نمونه ای مثال زدنی است . از دوران کودکی با تامل و تعمق در هر آنچه که می دید و احساس می کرد ، پیوسته در یافتن عمق وجوهر آن می کوشید واز هر چه که او را به بطالت و تلف کردن اوقات فرا می خواند ، دوری می جست. گویی از پایینترین سنین رشد ، راه خود را برگزیده و هر روز گا مهایش را استوارتر بر می داشت تا هیچ فرصتی را  در ارائه خدمات هر چه بیشتر در راه اعتلای ارزش های اعتقادی ، اخلاقی و ملی خود را از دست ندهد . وی یکی از حساسترین دوره های زندگی (دوره جوانی) را در محیط نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مدتی نه چندان کوتاه را نیز در مراکز آموزشی مربوطه (آنهم در سا ل های که همپا یی و همراهی با مظاهر تمدن آن روزگار ، خود نشان رشد و مد نیت محسوب می شد) در آمریکا سپری کرد ، اما نه تنها به هیچ وجه جذب آنها نشد ، بلکه هر روز به باورهای عمیق اعتقادی و ارزش های سرزمینی خود پایبند تر شد. این مهم ، خود بهترین شاهد پا یمردی وژرف اندیشی این شهید بزرگوار است و رمز و راز شور و اشتیاق او در نثار تمام زندگی اش درراه اسلام و میهن را باید در همین عرصه جست وجو کرد تا دریافت که چرا انسانی مومن و متقی و سربا زی عاشق و فداکار بود. روح خلاق و نبوغ سرشار شهید بابایی با الهام از ایمان راسخی که به مبا نی ارزشی یاد شده داشت ،در حساس ترین شرایط تاریخی این مرزوبوم ، در دوران دفاع مقدس چنان نقشی در بنا نهادن بنیان های کم نظیر در عملیات هوایی به یادگار گذاشت که ظرائف تکنیکی و تا کتیکی مترتب بر هر یک از آنها امروزه در مراکز آموزشهای تخصصی خلبانی تدریس می شود. تسلطی که او در ابعاد علمی و تخصصی در زمینه مسولیت های حرفه ای خود یافته بود و تلفیق آن با بی پیرایگی و خلوص اش در باور عملی به بندگی حق تعالی ، از وی شخصیتی ساخته بود که هر انسان آگاه و آزاده ای را به خود جذب میکرد . از همین رو، قلب ها را تسخیر و نام خود را در تاریخ خون رنگ این سرزمین ثبت کرد .
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:21توسط فریبا | |